Inspireer

Inspireer

Als ondernemer inspireer je anderen, zet je ze in beweging en verbind je mensen  met jouw bedrijf. Je medewerkers en je klanten. Of je ze nu al aan boord hebt, of dat ze potentie hebben! Je kunt je bedrijf onder de aandacht brengen en zo je bekendheid verhogen, maar met alleen bekendheid redt je het niet. Je wilt mensen aan je verbinden. Je wilt mensen in beweging zetten. Je wilt dat ze meteen aan jou denken op het moment dat ze iets nodig hebben.

Stichting Anders: Want geven maakt rijk!

Een organisatie die zo ontstaan is, is Stichting Anders. Hun slogan is ‘want geven maakt rijk’. Iets wat in alles wat ze doen naar voren komt. Zij koppelen hulpvragen aan bedrijven die op die manier van betekenis willen zijn voor de kansarmen in onze maatschappij. Als onderdeel van het afronden van de hulpvraag wordt de hulpvrager gevraagd om ook zelf weer van betekenis te zijn binnen zijn of haar eigen mogelijkheden. Zo wordt een pay it forward principe gehanteerd vanuit hun visie dat geven rijk maakt. Iedereen heeft immers wat te geven. Omdat Stichting Anders de vertaalslag zo mooi weet te maken van hun eigen passie naar hun partners en hulpvragers zie je dat er vele bedrijven zijn die hier betrokken bij willen zijn. Ze willen zichzelf verbinden aan zo´n levens veranderend initiatief, wat uiterst inspirerend is.

Begin bij het begin!

Simon Sinek pleit er in zijn TEDtalk voor dat we beginnen met de vraag ‘Waarom?!’. Het is vaak makkelijk te omschrijven wat je als bedrijf levert of doet en hoe je dat invulling geeft. Maar in veel gevallen ben je niet de enige in de markt die dit doet. Wat onderscheidt jouw bedrijf dan van al die anderen? Sinek nodigt je uit om na te denken over het hart van je bedrijf. Wat maakt dat je gedreven bent voor het werk wat je doet? Lees in onze blog Wat is jouw drijfveer? meer over Sinek’s gouden cirkel.

Wat is de essentie van je onderneming?

Binnen de marketing worden termen als purpose driven marketing en value based marketing ingezet, waarbij de vraag is wat de essentie is van de onderneming. Dan gaat het natuurlijk niet om een mooi verhaal met oog op zoveel mogelijk geld verdienen, maar de vraag om eens dicht bij je hart te kijken waarom je de dingen doet die je doet. Waar heb je passie voor? Wat voor moois heb je te brengen in het leven van mensen? Op wat voor gebied mag jij anderen inspireren?

Misschien is dat wel juist het antwoord op de vraag waarom mensen klant worden bij jou of dat personeel bij jou wilt (blijven) werken. Daarin ligt de uitnodiging jezelf te laten zien, je hart, je passie, je visie en laat mensen mee dromen om deel van jouw visie uit te mogen maken! Hoe doe je dat nu? Dát is waar wij expertise in huis hebben, nodig ons uit en dan gaan we met jou in gesprek!
Menu