(Content) marketing strategie, de sleutel tot een groter bereik?

(Content) marketing strategie, de sleutel tot een groter bereik?

Veel bedrijven kloppen bij ons aan met de vraag om hun content te verzorgen en om de continuïteit te waarborgen van zowel het delen van waardevolle kennis, reviews en inspiratie voor klanten. Content marketing is een belangrijk facet in de hedendaagse communicatie, maar zo vaak verdwijnt het achter zoveel urgente(re) zaken. Herkenbaar? En als je dan wat post heb je dat weer even van je to-do lijstje geschrapt, maar of dat gestaafd is op een content marketing strategie? Je bent gewoon blij om maar weer eens wat geplaatst te hebben, is het niet?

Voordelen van structurele content marketing

Content is een belangrijk aspect van jouw bedrijfssucces. Goede SEO zorgt dat je online vindbaar én zichtbaar bent. Bovendien leren potentiële klanten je kennen óf ontdekken klanten dat je nóg meer te bieden hebt dan datgene wat ze al afnemen. Bovendien is het natuurlijk fantastisch wanneer je interactie krijgt met bestaande klanten die op een eenvoudige manier kunnen reageren onder jouw social media posts of waarbij je ze actief uitnodigt om hun ervaringen met jou te delen. Bovendien is het een gemakkelijke en duurzame manier om je klant op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van je bedrijf.

Wat deel je dan?

We schreven al eerder een blog over drijfveren. Waarom doe jij wat je doet? Wat heeft jouw passie of wat heeft jouw uitmuntende expertise die van waarde is voor anderen? Het begint eigenlijk bij het ontwarren van je vanzelfsprekendheden en het uitzoeken waar je aan kunt sluiten bij je klant. Wat voor informatie heb jij in huis die waardevol is voor je klanten, en waarbij ze wellicht ook tot de ontdekking komen dat ze jouw expertise nodig hebben om datgene waar je over schrijft ook daadwerkelijk toe te passen in hun eigen leven of bedrijf.

Waar begin je met je content marketing strategie?

Ja, waar begin je nu eigenlijk. Als je googlet op termen van marketing zijn er zoveel meningen van wat je wanneer en hoe moet plaatsen. Het kan zo maar zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. We nemen je graag mee in drie belangrijke facetten, namelijk focus, impact en resultaat.

  1. Focus – Durf je te kijken naar jouw vanzelfsprekendheden, naar de behoefte van de (potentiële) klant én hoe jij vanuit jouw expertise aan kunt sluiten bij jouw achterban?
  2. Impact – Jij mag van betekenis zijn in het leven van je medewerkers én die van je (potentiële) klanten. Het gaat er niet perse over hoe jij je zakken kunt vullen met klanten, maar veel meer hoe je waarde kunt bieden vanuit jouw bedrijf. Zo heb je impact!
  3. Resultaat – Wat beoog je als resultaat? Conversie? Klantcontact? Klanten die terugkomen óf die weten wat je allemaal nog meer in huis hebt om de klant verder te helpen? Het principe ‘wat je zaait zul je oogsten’ is ook hier aan de orde. Wat zaai je in je bedrijf? En wat voor vruchten zal dat opleveren?

Onze tip aan jou!

Uiteindelijk is de tip: Begin! Juist wanneer je in beweging komt, ben je beter stuurbaar. Wanneer je behoefte hebt aan iemand die met je meedenkt of die je volledig ontzorgt, kun je natuurlijk altijd een vrijblijvend gesprek met De Zichtmakers inplannen.

Wij helpen je graag. Dat kan het volledig uitbesteden van je contentbeheer, tot aan het meedenken in de strategie of een versterking van je eigen communicatie team! Neem contact op met Marije voor meer informatie en mogelijkheden.
Menu