Het perfecte concept voor jouw online of hybride evenement, beursstand of contentstrategie klinkt als muziek in de oren. Iets wat haarfijn aansluit bij jouw onderneming waardoor het zijn doel niet mist. Het heugelijke moment van het pand wat geopend wordt, het jubileum wat gevierd wordt of het product wat speciaal in de aandacht mag staan. De vraag die echter rijst is of een perfect concept bestaat. Hoe ziet dat idealistische concept eruit en bestaat perfectie?
Definieer jouw eigen norm
Wat wij als De Zichtmakers enorm belangrijk vinden is dat het concept wat we voor jouw onderneming mogen ontwikkelen aansluit bij jou als ondernemer of jullie als bedrijf. Daar waar alle details bij de ene klant tot in de puntjes uitgewerkt worden in een klasse, organiseren we voor een andere partij een ‘sta met je beide voeten in de klei’ evenement. En beide concepten kunnen perfect zijn. Het is een absolute uitdaging om bij een klant binnen te stappen, de sfeer bij de koffieautomaat te proeven en in gesprek met elkaar te ontdekken wat de definitie is van het perfecte concept.
Het inbedden van concepten in de (meerjaren)strategie
Vervolgens gaan we aan de slag om de creatieve vertaalslag te maken van de wens van de klant naar een of meerdere concepten, waarbij we het van belang vinden dat – indien gewenst – concepten ingebed kunnen worden in een langere strategie om de effort en het geld dat in het realiseren van het concept ook daadwerkelijk langdurige vruchten op zou leveren. Soms is er zelfs sprake van een strategie die start met een evenement of het lanceren van een product wat door de jaren heen verder uitgebouwd zal worden naar een scala van evenementen, momenten van klantcontact en het behalen van opgestelde doelen.
De winst van een meerjarige helikopterview
De kunst van ons als creatieve eventstrategen is dat we ook de meerjarige helikopterview meenemen in het uitrollen van een evenement of beursstand om daarin het grootste gewin te behalen en integratief te handelen. Zo nemen we niet alleen het moment mee in het plan, maar indien gewenst vliegen we het geheel vanaf een groter geheel aan. Dat betekent soms aan het begin dat je meerdere domeinen betrekt binnen de conceptontwikkeling, met als doel een duurzaam concept neer te zetten wat meerdere jaren meegaat. En dat concept blijft in ontwikkeling, want jouw onderneming ontwikkelt zich, net als de klant van jouw bedrijf.
Wij helpen je graag!
Heb je behoefte aan het inbedden van een (marketing)strategie, evenement (wat natuurlijk ook hybride of online kan) of bedrijfspresentatie middels bijvoorbeeld video binnen de onderneming? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden, wij denken graag met je mee. Neem contact met Marije op over de mogelijkheden voor een strategiesessie. Wij helpen jou graag verder.